Volvo buka pusat 3S terbesarnya di Malaysia – milik Sime Darby Swedish Auto, terletak di Ara Damansara

Volvo buka pusat 3S terbesarnya di Malaysia – milik Sime Darby Swedish Auto, terletak di Ara Damansara

Walaupun sudah mencatatkan jumlah jualan paling tinggi tahun lalu, Volvo Cars Malaysia (VCM) masih belum memperlahankan rentak mereka – hari ini secara rasmi jenama dari Sweden berkenaan membuka satu lagi pusat 3S di sini, dioperasikan oleh Sime Darby Swedish Auto yang terletak di Ara Damansara, Petaling Jaya.

Jaringan pengedar baharu ini bukan sahaja menampilkan fasiliti baharu yang bergaya, malah ia adalah outlet paling besar untuk VCM setakat ini. Beralamat di Jalan PJU 1A/7, Volvo Ara Damansara ini dibina dengan keluasan 50,742 kaki persegi.

Seperti fasiliti pengedar baharu Volvo yang lain di seluruh dunia, Volvo Ara Damansara ini sudah tentu menerapkan konsep lengkap Volvo Retail Experience (VRE). Apa yang istimewa lagi, ini adalah bilik pameran pertama Volvo di Asia Tenggara yang menampilkan Studio Maya Volvo VR.

Bilik pameran ini juga menyediakan barisan lengkap model terkini Volvo termasuk SUV XC40, XC60 dan XC90, serta sedan terkini Volvo S60 T8 R-Design bagi memudahkan pelanggan melihat dan menguji sendiri model baharu Volvo yang mereka minat.

Mankala untuk pusat servis pula, 14 ruang servis berhawa dingin (pertama seumpamanya di Malaysia) tersedia termasuk dua daripadanya adalah untuk RATC (Reception At The Counter). Pusat servis ini beroperasi dengan 18 orang juruteknik bertauliah Volvo.

Untuk anda yang berkunjung, keselesaan sudah tentu dititik beratkan. Fasiliti ini menyediakan ruang parkir yang cukup di tingkat bawah dan ruang bawah tanah. Manakala kesemua tempat parkir yang dikhaskan untuk pelanggan lengkap dengan pengecas indidual untuk mengecaj model-model PHEV.

Waktu operasi untuk bilik pameran Volvo Ara Damansara ini adalah bermula dari 8.30 pagi hingga 6 petang pada hari biasa, 9 pagi hingga 6 petang pada hari Sabtu dan 10 pagi hingga enam petang pada hari Ahad dan cuti am. Bagi pusat servis pula ia dibuka bermula 8.30 pagi hingga 5.30 petang dari Isnin hingga Sabtu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required