Toyota Camry generasi baharu, nyata telah diubah imejnya dari sebuah sedan ‘ayah-ayah’ kepada sesuatu yang digelar ‘beautiful monster’ oleh Toyota sendiri. Namun, pernahkah anda bayangkan bagaimana jika Camry XV70 ini menerima ubahsuai dengan pemadanan kit badan lebar? Nah, ini dia imej render dengan konsep tersebut yang dihasilkan oleh Brad Builds.

Pereka berkenaan menggunakan asas Camry dalam kemasan tertinggi untuk pasaran Amerika Syarikat iaitu XSE. Keempat-empat ruang roda Camry tersebut diberikan fender yang jauh lebih lebar – ia tidak menerapkan rekaan seperti buih, tetapi lebih rata pada bahagian atas seakan fender kereta-kereta lumba yang membolehkan ia menerima kesan aerodinamik.

Bagi menyesuaikan kedua-dua bahagian sisi yang kini lebih lebar, muka ‘jahat’ sedia ada pada Camry ini bertambah agresif menerusi pemadanan bampar dengan apron lebih lebar, dan diberikan pelbagai splitter udara. Manakala di belakang, kit badan ini diselarikan dengan bahagian diffuser yang juga lebih besar dan labuh.

Tiada sayap GT gergasi diberikan, di mana penutup but belakang Camry ini hanya dihiasi spoiler ‘ekor itik’ lebih besar dari asal. Rupa kereta ini dilengkapkan dengan pemadanan set rim yang juga jauh lebih lebar, kesemua lampu digelapkan dan diberikan warna badan merah gelap.

Toyota Camry XV70 ini sebenarnya bukan sahaja hanya nampak lebih sporty. Dengan pembangunan menggunakan asas platform Toyota New Global Architecture (TNGA) yang menampilkan titik graviti serta kedudukan posisi pemandu yang rendah, karekter sedan ini turut selari dengan rupanya.

Namun dengan harga yang lebih mahal dari generasi sebelum ini – RM196,888 untuk pasaran Malaysia, sudah tentu bagi mereka yang berumur lebih muda hanya mampu menelan air liur melihat sedan ini. Tapi tak mustahil ia akan jadi seperti Perdana V6 dan Honda Accord SV6 sebelum ini di mana golongan-golongan yang geram dengan kereta ini sekarang, akan ‘membalas dendam’ mereka setelah harga pasaran terpakainya nanti sudah mencapai tahap masuk akal.

GALERI: Toyota Camry XSE 2018 pasaran Amerika Syarikat

GALERI: Toyota Camry 2019 pasaran Malaysia