Toyota RAV4 2020 – tempahan kini dibuka, dua varian enjin 2.5L dan 2.0L, harga RM224k dan RM204k

Toyota RAV4 2020 – tempahan kini dibuka, dua varian enjin 2.5L dan 2.0L, harga RM224k dan RM204k

Bermula dengan teaser, pendaftaran minat dan pendedahan tarikh pelancarannya (18 Jun), kini UMW Toyota Motor telah membuka tempahan untuk SUV RAV4 2020. Spesifikasi penuh masih belum didedah tetapi kita juga boleh melihat bayangannya melalui brosur yang sudah pun bocor di dalam internet.

Menurut UMW Toyota Motor, RAV4 akan ditawarkan dalam dua varian iaitu yang menggunakan enjin 2.5L dan 2.0L, dengan harga masing-masing adalah RM223,880 dan RM203,880. Jika melihat kepada pasaran lain, enjin 2.5L Dynamic Force pada RAV4 mampu menghasilkan kuasa 202 hp dan 249 Nm tork manakala enjin 2.0L pula berkemampuan 169 hp dan 203 Nm.

Harga yang disiarkan ini adalah harga sebelum pelarasan dibuat untuk mengambil kira pengecualian cukai yang telah diberikan kerajaan, dan harga baru akan diumumkan tidak lama lagi dengan jangkaan masing-masing menjadi RM215,70 dan RM196,500.

Dalam siaran akhbar yang sama, UMW Toyota Motor turut menyatakan RAV4 didatangkan dengan pakej keselamatan Toyota Safety Sense yang merangkumi Sistem Pra-Perlanggaran, Amaran Penukaran Lorong dengan Bantuan Stereng, Bantuan Pengesanan Lorong, Kawalan Melayar Radar Dinamik untuk semua kelajuan serta Lampu Tinggi Automatik.

Melalui brosur yang bocor pula, kita boleh mengetahui SUV ini turut akan dilengkapi dengan sistem seperti pemantauan titik buta dengan kepekaan trafik lintasan belakang, Kawalan Kestabilan Kenderaan (VSC), ABS, bantuan mula mendaki, penderia parkir hadapan dan belakang, sistem pemantauan tekanan tayar, tujuh beg udara, cagak Isofix dan sistem amaran tali pinggang keledar untuk tempat duduk hadapan.

GALERI: Brosur Toyota RAV4 pasaran Malaysia yang bocor

GALERI: Toyota RAV4 pasaran Singapura

GALERI Toyota RAV4 pasaran Amerika Syarikat

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

 

Add a comment

required

required