HLYM keluarkan teaser model baru – MT-15 atau MT-25

HLYM keluarkan teaser model baru – MT-15 atau MT-25

Sekitar dua minggu lepas, kami telah mengeluarkan satu artikel yang menjangkakan ketibaan model baru daripada Yamaha, sama ada NMax 2020, MT-15 ataupun MT-25. Nampaknya tekaan itu mengena dan hampir terjawab apabila Hong Leong Yamaha Motor menyiarkan teaser di media sosial mereka.

Apa yang boleh dilihat cuma bahagian hadapan, tetapi ia sudah cukup jelas untuk menampakkan bentuk lampu hadapan MT-15 yang unik. Walaupun ini adalah gambar bahagian hadapan MT-15, kami tidak menolak kemungkinan MT-25 juga akan tiba kerana risalah jualannya juga sudah tersebar atas talian.

Menguatkan lagi dakwaan ini, undangan yang kami terima untuk acara ini juga diletakkan dengan tema “Rush of Darkness” yang mana kalau kita perhatikan, perkataan Darkness itu sudah sering digunakan dan menjadi sinonim dengan barisan model MT.

Anda juga boleh menyaksikan sendiri pengenalan model baru ini melalui Facebook Yamaha Motor Malaysia pada 12 September 2020 jam 7.30 malam, namun kami masih tidak pasti sama ada ini adalah acara pelancaran ataupun sekadar pra tonton. Berkemungkinan, ia dipertontonkan sahaja terlebih dahulu, bersama harga anggaran dan akan memasuki pasaran dalam masa beberapa minggu lagi.

Yamaha MT-15 menggunakan enjin satu silinder 155 cc VVA bersama transmisi enam kelajuan, mampu menghasilkan kuasa 19 hp pada 10,000 rpm dan 14.7 Nm tork pada 8,500 rpm. MT-25 pula menggunakan enjin dua silinder selari DOHC dan transmisi enam kelajuan untuk menghasilkan kuasa 35.5 hp pada 12,000 rpm dan 14.7 Nm tork pada 8,500 rpm

GALERI: Yamaha MT-15 pasaran Indonesia

GALERI: Yamaha MT-25 pasaran Indonesia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required