Honda Malaysia umum Madoka Chujo sebagai pengarah urusan dan CEO baru, ganti Toichi Ishiyama

Honda Malaysia umum Madoka Chujo sebagai pengarah urusan dan CEO baru, ganti Toichi Ishiyama

Honda Malaysia Sdn Bhd (HMSB) hari ini mengumumkan bahawa Madoka Chujo kini telah dilantik sebagai pengarah urusan dan ketua pegawai eksukutifnya yang baharu, bagi menggantikan Toichi Ishiyama yang telah memegang kedua-dua jawatan berkenaan selama tiga setengah tahun.

Sebelum mula bertugas di HMSB bermula 1 April lalu, Chujo merupakan naib presiden Honda Canada yang menguruskan jualan dan pemasaran pada pasaran berkenaan sejak 2019.

Chujo memulakan kariernya di Honda 23 tahun lalu pada 1997, dan sejak itu beliau telah bertugas dengan Honda di berberapa negara termasuk Jepun, China, Sepanyol, dan Kanada dan memegang pelbagai jawatan. Beliau pakar dalam strategi pemasaran yang diasah menerusi tugas-tugasnya sebelum ini dan kini melihat kehadapan bagi menggunakan segala pengetahuannya bagi memacu Honda Malaysia terus maju.

“Malaysia sememangnya merupakan pasaran yang penting di Asia dan rantau Oceania dengan Honda Malaysia telah pun mencapai pelbagai kejayaan bersejarah dalam jualan yang signifikant serta telah menjadi salah satu jenama automotif peneraju dalam negara,” katanya.

Honda Malaysia umum Madoka Chujo sebagai pengarah urusan dan CEO baru, ganti Toichi Ishiyama

“Saya tak sabar dan teruja untuk tugas pertama saya sebagai MD dan CEO Honda Malaysia, dan pada masa yang sama saya juga bersemangat untuk menerokai Malaysia, kerana negara ini unik dan merupakan acuan penyatu pelbagai budaya dan masyarakat, dengan banyak potensi serta sudah tentu persekitaran tempat kerja yang laju,”tambahnya lagi.

Ketika dipimpin oleh Ishiyama, Honda Malaysia telah memperkenalkan pelbagai model termasuk Honda Civic Type R FK8, City generasi kelima yang disertai oleh penampilan sulung peringkat global sedan berkenaan dalam versi City RS e:HEV. Antara kejayaan yang dicapai oleh beliau termasuk memandu syarikat untuk mencapai jualan mencecah 900,000 unit pada 2019 dan mencapai jualan ke-1 juta unit pada Mac tahun ini.

Di bawah pengawasannya juga, Honda Malaysia berjaya mengekalkan kedudukan sebagai jenama bukan nasional nombor 1 di Malaysia untuk kali ke-enam berturut-turut pada 2020, walaupun negara sedang dilanda pandemik Covid-19. Ishiyama kini telah pun pulang semula ke Jepun bagi menyandang jawatan baru di Divisi Perniagaan Automobil, Strategi Perniagaan Honda Jepun.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

  • Perumal on May 24, 2021 at 4:14 pm

    Attention: CEO HONDA MALAYSIA
    Dear Madoka Chujo,

    Background:
    I am bought my car Model ( HRV-RS) last year 2nd July 2020, when the time to collect my car from CAR MOTOR SELAYANG Branch noticed that back door both side Door- Moulding got space between front headlamp and bumper.
    After i made complaint they changed for me both side in a week under warranty but the same issue arise again. After that i am still made complain multiple times, they said this is a normal problem.
    I am very dissapointed that after a week my front bumper was cracked because this space issue. Again I went the same particular branch to sent my car to repair front bumper last 25th March 2021. Almost they took 3 months to repair my car front bumper.
    Last week they got called me to collect my car but the space is still there both side bumber right now. I am totally dissapointed on this issue right now. Who is responsible for this issue until now never settle yet? My side i am never failed to pay my monthly repayment amount RM 1863 every month.
    Another thing i am also really dissapointed with Car Motor Selayang branch Manager Mr. Jacky because he also saying that this a normal problem. I am also complaint multiple times at Honda Malaysia, they also respond will solve this issue but its already 3 months.
    When i went last week to collect my car really dissapointed.i am dont know when car issue will be solve and now i am going to complaint under Hal Ehwal Penguna Department.
    My car still at Car motor selayang branch and i will wait until my car issue to settle. Hope you guys can take immediate action and respond ASAP.

    Regards,
    Perumal A/L Krishnan
    018-9123644

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required