Toyota Agya GR Sport 2022 dilancarkan di Indonesia – bermula RM45k, kit masih sama seperti TRD Sportivo

Toyota Agya GR Sport 2022 dilancarkan di Indonesia – bermula RM45k, kit masih sama seperti TRD Sportivo

Ini bukan imej render – kembar Perodua Axia di Indonesia iaitu Toyota Agya kini diperkenalkan dalam versi GR Sport! Walau bagaimanapun, secara teknikalnya ia hanyalah melibatkan pertukaran nama di mana sebahagian besar rupanya masih seiras dengan Agya TRD Sportivo sebelum ini.

Perubahan berkenaan adalah termasuk kesemua logo dan pelekat TRD yang ditukar kepada logo dan pelekat GR, manakala jalur serlahan pada kiri dan kanan gril bampar yang sebelum ini berwarna merah ditukar ke warna hitam. Perincian lain pada Agya GR Sport ini dilihat masih lagi sama seperti Agya TRD Sportivo terdahulu.

Toyota Agya GR Sport 2022 dilancarkan di Indonesia – bermula RM45k, kit masih sama seperti TRD Sportivo

Tujuh warna ditawarkan untuk Agya paling sporty ini iaitu Merah, Oren Metalik, Kuning, Putih, Perak Metalik, dan Kelabu Metalik. Ia turut diberikan rim aloi 14-inci serta brek cakera berliang di hadapan dan brek dram di belakang. Ia hanya hadir dengan satu pilihan enjin iaitu untuk 1.2 liter empat silinder berkuasa 88 PS dan tork maksima 108 Nm.

Toyota Agya GR Sport ini dijual di pasaran Indonesia bermula pada harga 154.4 juta rupiah (RM45k) untuk model 1.2 dengan transmisi manual lima kelajuan, diikuti model 1.2 dengan transmisi automatik empat-kelajuan dijual pada harga 170.4 juta rupiah (RM50k).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required