Toyota Starlet ‘kambing’ KP61 bakal muncul dalam versi Hot Wheels, untuk siri premium Car Culture

Toyota Starlet ‘kambing’ KP61 bakal muncul dalam versi Hot Wheels, untuk siri premium Car Culture

Nampaknya tak lama lagi Hot Wheels akan memperkenalkan satu lagi model yang ditunggu-tunggu oleh peminat JDM old school – pengedar kereta model skala dari Amerika Syarikat, 1StopDiecast.com mendedahkan Toyota Starlet KP61 kini telah dijelmakan sebagai kereta Hot Wheels skala 1/64, dan tempahannya sudah dibuka!

Walau bagaimanapun, Toyota Starlet ‘kambing’ berkenaan hadir bukan dari versi mainline biasa, sebaliknya dijadikan salah satu model dalam siri premium Car Culture Toyota, yang turut dibarisi model lain seperti Toyota 2000GT, Toyota Supra Mk4, Toyota Pickup Truck 1987 (juga dikenali sebagai Hilux diluar AS) dan Toyota Land Cruiser FJ60.

Starlet pacuan roda belakang dalam versi Hot Wheels ini dihasilkan dari versi tiga-pintu, menampilkan cat badan berwarna merah dengan spoiler belakang seperti spoiler TRD N2, namun fender flare yang diberikan adalah berbentuk bulat dan ia turut dilengkapi spoiler bawah bampar hadapan. Sebagai model premium, ia turut hadir dengan bahagian bawah logam, bersama set tayar getah.

Menurut 1StopDiecast, pelanggan di Amerika Syarikat yang telah membuat tempahan akan menerima set Car Culture Toyota ini seawal pertengahan Oktober atau pada November nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required