Honda Integra 2023 dapat transmisi manual 6-kelajuan

Honda Integra 2023 dapat transmisi manual 6-kelajuan

Acura Integra Teaser Sketch

Sebelum ini kita sudah tahu, Honda, melalui cabang jenama mewah mereka di Amerika Syarikat, iaitu Acura akan memperkenalkan Integra generasi baru, yang jika mengikut teaser disiar, akan menggunakan bentuk fastback lima pintu seperti Civic hatchback.

Kini dalam teaser yang terbaru, ada lagi berita baik untuk mereka yang gemar memandu. Ia akan disediakan dengan transmisi manual enam kelajuan! Perkara ini disahkan melalui satu video yang menunjukkan menukar gear satu demi satu sementara konsol tengah itu pula bertukar dari Integra generasi awal sehinggalah yang terbaru, menggunakan unit enam kelajuan.

Pada konsol itu juga kita boleh melihat terdapat beberapa butang lain termasuk untuk pilihan mod pemanduan, brek parkir elektronik serta butang Individual untuk memaparkan tetapan pilihan pemandu.

Untuk rupa, melalui gambar teaser yang disiarkan sebelum ini, selain bentuk fastback lima pintu, kita juga boleh melihat Integra 2023 bakal menggunakan konsep rekaan hampir seperti Acura TLX, terutamanya pada bahagian lampu hadapan dan belakang. Pada bahagian hadapan, di bawah lampu kiri, terdapat cetakan tulisan Integra, sebagai mengikuti konsep model terdahulu.

Menurut Acura, Integra baru ini akan diletakkan sebagai produk kelas permulaan, dan menjadi model mampu milik jenama itu. Tiada pengesahan sama ada Integra generasi baharu ini nanti akan dihasilkan dalam versi Type R, namun ia sekurang-kurangnya mungkin akan hadir dengan lencana Type S bagi varian berprestasi tinggi.

Meskipun Integra baru ini akan diperkenalkan di bawah jenama Acura untuk pasaran Amerika Syarikat, kemungkinan ia ditawarkan ke pasaran lain menggunakan jenama Honda masih ada kerana ia dibangunkan di Jepun. Pilihan enjin masih tidak diberitahu tetapi kita boleh menjangka khidmat unit sama seperti Civic generasi ke-11, iaitu unit 1.5 liter VTEC Turbo.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required