Yamaha Exciter 155 pasaran Vietnam dapat warna baru

Yamaha Exciter 155 pasaran Vietnam dapat warna baru

Setelah satu tahun berada dalam pasaran Vietnam, Yamaha Exciter 155 VVA (atau dikenali sebagai Y16ZR di Malaysia) diberikan penyegaran grafik, untuk versi Premium dan juga GP. Bagi versi Premium, terdapat tiga warna baru iaitu kuning, hitam dan merah, sementara versi GP kini menggunakan grafik biru baru yang digabungkan bersama warna ungu.

Selain daripada warna baru ini, bahagian lain tidak diusik. Exciter 155 VVA digerakkan oleh enjin sama seperti R15 dan juga MT-15, iaitu unit satu silinder 155 cc, suntikan bahan api, SOHC dengan Variable Valve Actuation (VVA), yang digabungkan bersama transmisi enam kelajuan (klac slip & assist) untuk menghasilkan kuasa 17.7 hp pada 9,500 rpm dan 14.4 Nm tork pada 8,000 rpm.

Jika dibandingkan dengan Y15ZR, panel badan Exciter 155 VVA adalah serba baru termasuk juga tempat duduk, dan ia menggunakan lampu jenis LED dengan nyalaan utama di bahagian atas, DRL di bahagian bawah dan penunjuk arah di bahagian tepi. Rekaan lampu belakang juga adalah baru dan dikatakan mendapat inspirasi daripada model sports YZF-R1.

Pada bahagian meter, Exciter 155 VVA menggunakan unit digital LCD yang dapat memaparkan semua informasi dengan terang termasuk kelajuan, tahap rpm serta kedudukan gear. Pada bahagian butang kawalan di pemegang, selain fungsi biasa, penunggang juga disediakan dengan butang kill switch serta lampu memotong (pass light).

Kelengkapan lain Exciter 155 VVA adalah tangki bahan api 5.4 liter, brek cakera dengan angkup dua piston di hadapan dan satu piston di belakang, rim 17 inci dengan 90/80 di hadapan dan 120/70 di belakang serta berat keseluruhan 120 kg.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required