Toyota GR86 X Initial D FasterClass – tampil Fujiwara Takumi dan Keiichi Tsuchiya dalam bentuk anime!

Toyota GR86 X Initial D FasterClass – tampil Fujiwara Takumi dan Keiichi Tsuchiya dalam bentuk anime!

Kalau anda peminat siri anime Initial D, anda pasti ingat babak di mana pelumba lagenda Jepun, “Drift King” Keiichi Tsuchiya melakukan cameo dengan membuat panggilan telefon kepada Bunta Fujiwara, iaitu ayah kepada wata utama Takumi Fujiwara bukan?

Babak berkenaan dibuat hanya dengan menampilkan suara Tsuchiya yang sedang bercakap di telefon, bersama illustrasi jentera Nissan Skyline GT-R R32 Group A yang pernah di pandunya dalam kejohanan Touring Car Jepun bersama topi keledar ikonik beliau yang berwarna hijau.

Namun kali ini, Tsuchiya benar-benar muncul dalam bentuk watak animasi Initial D, tetapi bukan dalam episod baharu anime yang telahpun tamat pada tahun 2014 berkenaan, sebaliknya dalam siri video FasterClass GR86 X Initial D yang disiarkan oleh Toyota USA sebagai salah satu kempen promosi untuk Toyota GR86.

Menurut Toyota USA, FasterClass adalah “tempat di mana pakar jalan raya melakukan kepakaran mereka di tempat duduk pemandu.” Video pertama dalam siri GR86 X FasterClass ini menunjukkan bagaimana Fujiwara Takumi yang sedang memandu Toyota AE86 ‘Panda Trueno’ GT Apex miliknya dicabar oleh sebuah Toyota GR86 yang dipandu seorang perekrut FasterClass misteri.

Tanpa disangka, Takumi tewas dalam battle berkenaan, dan terdedah bahawa perekrut tersebut sebenarnya adalah Keiichi Tsuchiya yang muncul dalam watak anime. “Panggil saya guru. Selamat datang ke FasterClass.” Kata Keiichi Tsuchiya kepada Takumi Fujiwara pada akhir video berkenaan.

Selain dari siri video GR86 X Initial D ini, kempen berkenaan turut menampilkan satu siri video FasterClass yang lebih dekat dengan dunia sukan permotoran sebenar di Amerika Syarikat. Siri video tersebut menampilkan pemilik pasukan Papadakis Racing (pasukan yang berlumba dalam siri Formula D Amerika Syarikat) iaitu Stephan Papadakis sebagai “profesor” yang ingin mengetahui “apa yang boleh dilakukan oleh GR86” dan sudah tiba “masa untuk menguasai pemanduan”.

Siri video ini turut dibintangi oleh empat orang pemandu Formula D iaitu juara dunia dua kali dan pemandu Papadakis Racing sendiri iaitu Fredric Aasbo, pemandu paling muda pernah dibertanding dalam Formula D iaitu Ken Gushi, Ryan Tuerck dan juga Hunter Taylor. Siri video tersebut tidak kurang hebatnya dengan menampilkan pelbagai aksi termasuk pelbagai gerakan drift, j-turn dan sebagainya.






Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required