Mercedes-Benz T-Class akan didedah 26 April ini – Citan versi penumpang, lebih kecil daripada V-Class

Mercedes-Benz T-Class akan didedah 26 April ini – Citan versi penumpang, lebih kecil daripada V-Class

Mercedes-Benz telah mendedahkan bahawa mereka akan memperkenalkan T-Class baru pada 26 April ini. Ia adalah satu barisan model baru yang disasarkan untuk keluarga serta pelanggan swasta yang memerlukan banyak ruang, tapi masih mahukan kenderaan dengan saiz kompak.

Dalam barisan model Mercedes-Benz, T-Class akan diletakkan di bawah V-Class yang lebih besar. Sama seperti V-Class yang mempunyai versi komersial dipanggil Vito, T-Class juga sebenarnya sudah ada versi komersial yang dipanggil sebagai Citan dan diperkenalkan kepada pasaran Ogos lalu.

Untuk pengetahuan anda, T-Class baru ini, dan Citan terkini sebenarnya dibangunkan dengan kerjasama Pakatan Renault-Nissan-Mitsubishi, dan mempunyai kaitan dengan Renault Kangoo generasi ketiga yang dibina atas platform CMF-CD.

Mercedes-Benz T-Class akan didedah 26 April ini – Citan versi penumpang, lebih kecil daripada V-Class

Mercedes-Benz Citan 2022

Sebagai sebuah kenderaan yang lebih fokus kepada penggunaan untuk penumpang, Mercedes-Benz memberitahu bahawa T-Class “menggabungkan ciri sporty dengan rekaan penuh emosi bersama ruang luas dan bahagian dalam boleh ubah, pintu gelungsur dan keselesaan, sambungan, tarikan berkualiti tinggi serta ciri keselamatan tipikal sebuah Mercedes.”

Teaser T-Class yang dikeluarkan oleh pengeluar Jerman itu menunjukkan bahawa rekaannya tidak lari jauh berbanding versi komersial, tetapi kita masih perlu menunggu sehingga bulan hadapan untuk mengetahui selanjutnya berkenaan keistimewaan spesifik T-Class. Kita juga boleh menjangkakan pelbagai enjin pembakaran dalaman disediakan pada model ini, sementara penggerak elektrik juga mungkin ada, seperti yang telah ditunjukkan melalui model konsep EQT.

GALERI: Mercedes-Benz Citan 2022

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required