Perodua Myvi 2022 dengan kit badan GearUp – teaser rasmi telah disiarkan, akan mula dijual tak lama lagi

Perodua Myvi 2022 dengan kit badan GearUp – <em>teaser</em> rasmi telah disiarkan, akan mula dijual tak lama lagi

Selepas imej Perodua Myvi facelift 2022 yang dipadankan dengan kit badan GearUp didedahkan oleh laman Facebook RideAth tempoh hari, kini Perodua sudahpun menyiarkan teaser rasmi untuk kit badan berkenaan.

Teaser tersebut dibuat dalam bentuk satu video pendek, yang mendedahkan hanya bahagian muka Myvi 2022 dengan kit badan itu. “Perincian tambahan Perodua GearUp kini hadir untuk mempertingkat rupa Myvi baharu. Akan datang di semua bilik pameran bertauliah Perodua,” tulis kapsyen video berkenaan.

Menerusi gambar yang bocor sebelum ini, dapat dilihat bahawa kit badan lengkap tersebut terdiri dari kemasan tambahan untuk apron bampar hadapan bersama spoiler pada bahagian bawah, skirt sisi, kemasan tambahan bawah bampar belakang dengan diffuser dan juga spoiler bumbung pada bahagian atas pintu tailgate belakang.

Sama seperti kit badan Gear Up pada Perodua Ativa, kit untuk Myvi ini sekali lagi menampilkan rekaan yang agak ‘sibuk’ dan agresif. Untuk kemasan apron bampar hadapan, ia diberikan perumah lampu nyalaan siang LED yang jauh lebih besar dengan kemasan hitam, yang kelihatan seperti liang pengambilan udara.

Tiada lagi kemasan berwarna perak pada bahagian ‘dagu’ Myvi yang diberikan kit badan ini kerana ia telah ditutup dengan kemasan spoiler bawah bampar juga berwarna hitam, yang bersambung sekali dengan kemasan perumah lampu nyalaan siang. Namun panel pada bahagian sisi spoiler bawah bampar berkenaan diberikan kemasan warna badan.

Kemasan warna hitam turut diberikan pada bahagian skirt sisi, manakala bampar belakang diberikan panel tambahan sisi lebih labuh dengan warna badan, dan bersambung dengan kemasan diffuser berwarna hitam pada bahagian tengah. Spoiler asal Myvi 2022 yang ringkas digantikan dengan spoiler bumbung yang jauh lebih besar, menampilkan ‘sayap’ kiri dan kanan yang tidak bersambung.

Secara asasnya, kit badan Gear Up ini bukan sahaja memberikan rupa lebih garang kepada Perodua Myvi facelift 2022, malah ia secara tidak langsung menjadikan warna badan model berkenaan berubah kepada tema dua-tona kerana diberikan kemasan-kemasan hitam yang cukup banyak.

Tidak seperti sebelum ini yang menyaksikan kit badan GearUp lazim dilancarkan serentak ketika hari pelancaran satu-satu model baharu dari Perodua, kit untuk Myvi 2022 ini nampaknya diperkenalkan lewat sedikit, selepas model ini dilancarkan pada November tahun lalu.

Walau bagaimanapun, Perodua masih belum mengumumkan sebarang perincian harga berkenaan kit badan ini. Anda rasa kit badan ini macam mana? Bergaya atau terlalu melebih-lebih?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required