Honda ZR-V terima pilihan aksesori ‘Premium Style’ oleh Honda Access di Jepun – kit badan, rim 19-inci

Honda ZR-V terima pilihan aksesori ‘Premium Style’ oleh Honda Access di Jepun – kit badan, rim 19-inci

Pengeluar aksesori rasmi Honda yang juga pemilik jenama Modulo iaitu Honda Access telahpun memperkenalkan barisan aksesori rasmi untuk SUV Honda ZR-V pada pasaran Jepun. Barisan aksesori yang digelar “Premium Style” tersebut menawarkan pelbagai perincian penggayaan untuk luaran dan dalaman untuk Honda ZR-V.

Untuk kelengkapan luaran, aksesori Premium Style ini terdiri dari perapi kemasan perak pada bampar hadapan, skirt sisi dan bampar belakang, serta kemasan perumah nombor pendaftaran belakang berwarna hitam yang menghubungkan lampu belakang kiri dan kanan, spoiler belakang lebih menonjol, penutup cermin sisi berwarna hitam, lampu kabus LED (pilihan putih atau kuning), rim aloi 19-inci, emblem ZR-V berwarna hitam dan juga lampu puddle yang memancarkan grafik jalur berkembar.

Pada bahagian kabin pula, barisan aksesori ini menampilkan banyak pencahayaan LED berwarna putih yang boleh ditemui pada perapi bendul pintu dengan logo ZR-V (depan dan belakang), kotak konsol tengah, poket pintu dan ruang letak kaki.

Honda ZR-V terima pilihan aksesori ‘Premium Style’ oleh Honda Access di Jepun – kit badan, rim 19-inci

Honda ZR-V merupakan SUV segmen-C Honda, yang lebih kecil dari CR-V, tetapi lebih besar dari HR-V, diasaskan dari platform yang sama dengan Honda Civic generasi ke-11. Ia merupakan model global yang setakat ini telah didedahkan di China dan Jepun, tetapi untuk pasaran Amerika Syarikat, model ini diberi nama Honda HR-V.

Ia menampilkan panjang 4,568 mm dan lebar 1,840 mm. Jadi berbanding HR-V generasi terkini pasaran Malaysia, Z-RV ini adalah 183 mm lebih panjang dan 50 mm lebih lebar.

Saingan sebenar bagi ZR-v ini sebenarnya adalah Toyota Corolla Cross, namun ia diiukur 108 mm lebih panjang, 15 mm lebih lebar dari SUV Toyota berkenaan serta jarak roda 15 mm lebih jauh kepada 2,655 mm.

Honda ZR-V ini ditawarkan dalam versi enjin petrol sepenuhnya dengan unit 1.5 liter turbo dan juga pilihan unit rangkaian kuasa hibrid e:HEV yang menampilkan enjin 2 liter yang digandingkan bersama motor elektrik.

Sebagai sebuah model global, tidak mustahil Honda ZR-V ini akan di bawa ke Asia Tenggara, khususnya di Malaysia. Anda rasa bagaimana? Adakah Honda hanya patut mengekalkan barisan SUV sedia ada iaitu CR-V dan HR-V di sini, atau membawa model baharu ini untuk berhadapan terus dengan Toyota Corolla Cross?

GALERI: Honda ZR-V pasaran China

GALERI: Honda HR-V 2023 pasaran Amerika Syarikat

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required