Mitsubishi ASX generasi semasa akan diteruskan di Australia dengan kemaskini untuk model tahun 2023

Mitsubishi ASX generasi semasa akan diteruskan di Australia dengan kemaskini untuk model  tahun 2023

Walau pun Mitsubishi mengambil keputusan untuk memasarkan ASX 2023 di Eropah di mana crossover tersebut merupakan model rebadge dari Renault Captur, dibangunkan dari platform CMF-B, namun jenama ini masih mahu mengekalkan generasi semasanya untuk pasaran Australia, menurut Car Expert.

Di mana Mitsubishi Australia merancang untuk memperkenalkan ASX dengan kemaskini bagi model 2023, berdasarkan apa yang penerbitan berkenaan siarkan, dan info rasmi untuk ASX pasaran negara berkenaan akan dikeluarkan tidak lama lagi. Model semasa ASX merupakan facelift ketiga sejak pertama kali ia diperkenalkan pada tahun 2009, sebelum Mitsubishi mengesahkan rancangan untuk menjenamakan semula dua modelnya di pasaran Eropah.

Walau pun usianya sudah agak lama, model semasa ASX masih terus berada dalam kedudukan yang kukuh dalam pasaran Australia, di mana crossover tersebut kini memegang 10% bahagian pasaran pada setakat ini mengikut data jualan VFACTS Australia untuk bulan Ogos, menurut Car Expert.

Mitsubishi ASX generasi semasa akan diteruskan di Australia dengan kemaskini untuk model  tahun 2023

Mitsubishi ASX 2023 untuk Eropah adalah model rebadge Renault Captur, berkongsi senibina CMF-B

Di Australia, ASX menduduki kedudukan ke-empat dalam jualan untuk kategorinya pada Ogos 2022, dengan sebanyak 7,797 unit terjual, selepas MG ZS dengan 13,072 unit, Mazda CX-30 dengan 11,036 unit dan Hyundai Kona dengan 8,335 unit.

Manakala untuk ASX 2023 untuk Eropah yang diperkenalkan baru-baru ini, ia dijadualkan akan dijual untuk pasaran Eropah terpilih bermula Mac 2023 dengan empat pilihan penjana kuas; dua 1.6 liter hibrid termasuk PHEV, 1.3 liter pengecas turbo mild-hybrid dan 1.0 liter tiga-silinder turbo petrol sebagai model asas.

GALERI: Mitsubishi ASX 2022

GALERI: Mitsubishi ASX 2023 untuk Eropah, platform CMF-B

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required