BMW mahu wujudkan tahap mewah yang tersendiri

BMW sedang bersedia untuk memperkenalkan barisan kenderaan mewah baru termasuk BMW 8 Series, X7 dan i8 Roadster. Bermula dengan kenderaan ini, mereka mahu meletakkannya di dalam satu tahap mewah yang tersendiri iaitu dipanggil model elit. Kenderaan ini akan mempunyai logo rekaan baru, yang menggabungkan versi logo asal BMW hitam putih, bersama tulisan “Bayerische Motoren Werke.”

Menurut BMW, logo hitam putih ini digunakan buat pertama kali lebih 100 tahun lalu dan memberi gambaran betapa kenderaan BMW berpegang kepada tunjang warisannya – “keberanian meneroka penyelesaian serta konsep sendiri, dan kemampuan untuk berhadapan cabaran dan bangkit lebih kuat.”

Seperti yang dinyatakan oleh BMW, pembangunan kenderaan elit ini berkait rapat dengan model Series 7 dan 8, oleh itu, model 7 Series juga akan menggunakan logo serta identiti tersebut. Ia kemudiannya akan disertai oleh 8 Series, X7, i8 dan i8 Roadster. Bagi dua model i8 tersebut, ia juga melambangkan kereta sports masa hadapan BMW.

Kenderaan yang ditunjukkan dalam gambar dan video di atas masih belum menggunakan logo baru itu, tetapi BMW memberitahu bahawa model pertama dengan identiti elit tersebut akan ditunjukkan di Frankfurt Motor Show tidak lama lagi.

GALERI: BMW Concept X7 iPerformance


GALERI: BMW 8 Series Concept

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required