Imej Nissan Xterra bocor – SUV diasaskan dari Navara

Imej Nissan Xterra bocor – SUV diasaskan dari Navara

Jika Toyota ada Fortuner dari platform Hilux, Isuzu ada MU-X dari platform D-Max, tidak lama lagi Nissan turut akan memperkenalkan SUV ladder frame mereka diasaskan trak pikap Navara NP300. SUV berkenaan dikhabarkan akan diberi nama Xterra (atau Paladin) dan kini Headlightmag telah mendedahkan gambar model berkenaan yang telah bocor.

Xterra dikatakan akan membuat kemunculan sulung peringkat globalnya pada tahun ini di China dan kemudian ia akan diperkenalkan di Thailand tahun berikutnya. Seperti juga saingannya yang lain, ia turut direka unik berbanding kembar pikapnya. Ia diberikan bampar yang berbeza dari Navara dengan rekaan lebih konservatif. Namun komponen lain seperti bonet dan cermin sisi krom masih lagi kelihatan seperti Navara.

Pada bahagian sisi, dapat diperhatikan kebanyakkan komponen adalah baharu, dengan pintu lebih besar dan juga tingkap-tingkap tambahan pada bahagian belakang. Garis badan pada bahagian sisi ini juga kelihatan seperti X-trail, tetapi dengan saiz yang lebih besar. Bahagian kabin yang besar memungkinkan Xterra akan diberikan konfigurasi tujuh tempat duduk.

SUV ini dijangka bakal dijana enjin 2.3 liter turbodiesel berkuasa 190 hp/450 Nm, digandingkan bersama kotak gear enam kelajuan manual atau tujuh-kelajuan automatik. Ia juga berkemungkinan besar akan ditawarkan dalam versi pacuan roda belakang dan pacuan empat roda.

GALERI: Spyshot Nissan Xterra

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required