VIDEO: Hyundai Veloster 2019 dengan deruman enjin

Hyundai mengeluarkan sebuah video teaser bagi model Veloster 2019, yang memaparkannya sedang berlumba di malam hari. Unit yang ditampilkan itu bagaimanapun masih mengenakan pelekat samaran, sama seperti imej-imej teaser rasmi yang mula beredar bulan lalu.

Walaupun mungkin tak banyak dapat dilihat, tapi ada sisi lain yang dipersembahkan – bunyi deruman enjinnya kedengaran dengan jelas, dan ia sangat mengujakan. Versi penampilan tanpa pelekat samaran juga sudah kelihata beberapa hari lalu; dan Hyundai Veloster 2019 ini nampak masih mengekalkan bentuk luaran umumnya seperti model sedia ada.

Ia masih dengan rekaan dua pintu pada satu sisi, dan satu pintu pada sisi yang lain. Begitu juga dengan rekaan gril hexagonal yang besar di depan, manakala lampu utama yang lebih kecil dan tajam berbanding sebelumnya. Lampu LED terletak dalam unit lampu utama, dengan bukaan udara turut kelihata pada bucu bampar.

VIDEO: Hyundai Veloster 2019 dengan deruman enjin

Kereta yang ditemui ini mempunyai skema warna dua tona, dengan bumbung serta bahagian A-pillar berwarna hitam. Warna gelap ini juga digunakan pada kemasan yang lebih rendah pada badan, seperti lip hadapan, side skirt dan bampar belakang. Veloster baru ini juga nampak seperti lebih sporty dan mempunyai rekaan lebih tajam.

Perubahan yang lebih besar boleh dilihat pada bahagian belakang, dengan lampu yang lebih panjang. Cermin belakang juga kelihatan lebih panjang, yang menjelaskan lagi kelebaran kereta ini. Sama seperti Elantra AD, terdapat tiga elemen di dalam lampu belakang tersebut tapi kami tidak dapat melihat bentuknya dengan jelas. Ini juga mungkin adalah model Turbo, dengan dua muncung ekzos di tengah.

Veloster baru ini dijangka akan menggunakan enjin Gamma T-GDi turbo dengan padanan kotak gear automatik klac berkembar dan manual enam kelajuan. Hyundai nampaknya masih percaya dengan kotak gear manual, dan akan melancarkan hot hatch pertama mereka dan model N (i30 N) dengan pilihan kotak gear tersebut.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required