VIDEO: Steven Tyler muncul dalam video promosi Kia Stinger – aksi buatkan pelumba profesional terkejut

Stinger adalah satu model penting bagi Kia. Ia dibina dengan prestasi sport, dan mahu memberi cabaran kepada kereta prestasi BMW 4 Series Gran Coupe, Audi A4, Lexus IS, Infiniti Q50 dan pelbagai lagi. Walaupun sudah diperkenalkan di pasaran Amerika Syarikat, Kia masih lagi giat mengadakan promosi untuk model ini.

Terbaru, mereka telah menyiarkan video promosi Stinger untuk acara SuperBowl. Selain menampilkan pelumba ikon, Emerson Fittipaldi, turut muncul dalam video ini adalah penyanyi terkenal kumpulan Aerosmith, Steven Tyler. Menariknya dalam video ini, yang ditunjukkan memandu adalah Tyler, dan bukannya Fittipaldi.

Malah, aksi Tyler mengejutkan pelumba ikon tersebut kerana beliau memandu secara mengundur sambil tayar berasap menunjukkan kuasa penuh Stinger dihamburkan. Konsep video ini juga agak menarik dengan satu ayat “Rasakn Sesuatu Semula” yang dijadikan sebagai cogan kata bagi video promosi tersebut.

Stinger sudah mendarat di negara kita, tetapi masih belum dilancarkan secara rasmi. Ia pertamanya dibawa ke satu persidangan pengedar Kia di Sabah, dan kemudiannya dipertonton secara rasmi di Maeps, Serdang untuk orang ramai. Ia dikuasakan oleh enjin dijana enjin V6 3.3 liter turbo berkembar Lambda II berkuasa 365 hp pada 6,000 rpm dan tork maksima 510 Nm bermula 1,300 hingga 4,500 rpm. Enjin paling berkuasa dalam barisan unit janakuasa Kia berkenaan dipadankan dengan kotak gear lapan-kelajuan automatik.

GALERI: Kia Stinger di Maeps, Serdang

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required