BMW Concept M8 Gran Coupe – gaya lebih mewah

BMW Concept M8 Gran Coupe – gaya lebih mewah

Minggu lalu BMW telah mengeluarkan satu teaser sebuah model konsep baru untuk Geneva Motor Show. Hari ini, model tersebut telah pun didedahkan, dengan dinamakan sebagai BMW Concept M8 Gran Coupe. Ia sekaligus mengesahkan kewujudan sebuah 8 Series Gran Coupe empat pintu – yang akan tiba pada tahun 2019 menggantikan 6 Series Gran Coupe.

Banyak bahagian pada kenderaan ini diambil daripada model 8 Series Concept, termasuk lampu kuasa laser yang nipis, pencahayaan unik empat heksagon serta gril kidney yang besar. Tetapi, bahagian bukaan udara yang agresif – diperbuat daripada gentian karbon – itu adalah serba baru.

Pada bahagian tepi, bermula dengan fender, terdapat salur udara yang menyampaikan udara seterusnya kepada bahagian tepi kenderaan. Bumbung pula menjunam di belakang seperti kebiasaan sebuah coupe, manakala bahagian but pula mempunyai spoiler bersepadu yang menaik ke atas. Rendah di bawah bampar terdapat empat muncung ekzos serta diffuser yang besar.

Model konsep ini dicat dengan warna Salève Vert, yang boleh bertukar dari hijau menjadi biru malap, bergantung kepada keadaan sekitar. Bahagian lain termasuk gril, grafik cermin, angkup brek, rim dan muncung ekzos mempunyai kemasan warna emas, yang menurut BMW, menambah ciri eksklusif kenderaan ini.

Buat masa ini masih belum ada perincian berkenaan bahagian dalam atau mekanikal kenderaan ini. Walaupun begitu, ia boleh dijangka menggunakan enjin sama seperti M5 iaitu unit V8 4.4 liter twin turbo yang boleh menghasilkan lebih 600 hp. Semua kuasa ini juga berkemungkinan besar disampaikan ke semua empat tayar melalui sistem pacuan M xDrive dan transmisi automatik M Steptronic.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required