Sistem Nissan Easy Fill Tire Alert untuk pasaran Amerika Syarikat – mudahkan anda pam angin tayar

Mengepam semula angin tayar sebenarnya bukanlah perkara yang sukar, namun ramai yang tidak berani melakukannya sendiri kerana ragu-ragu berapa tekanan angin tayar yang sepatutnya di pam semula, dan di mana spesifikasi tersebut boleh dirujuk bukan?

Oleh itu, Nissan Amerika Syarikat telah menghasilkan sistem baharu yang dinamakan sebagai Easy Fill Tire Alert bagi memudahkan pengguna untuk mengepam semula tayar kenderaan mereka mengikut spesifikasi yang ditetapkan.

Sistem baharu ini dihasilkan untuk beroperasi dengan sistem pemantau tekanan angin tayar sedia ada yang memberikan amaran sekiranya tekanan angin tayar anda berkurangan. Manakala sistem Easy Fill Tire Alert ini pula akan berfungsi ketika anda mengepam tayar – ia akan memberikan bunyi hon apabila tekanan angin tayar sudahpun mencapai bacaan mengikut spesifikasi.

Menerusi sistem ini, anda tidak perlu lagi ragu-ragu atau tercari-cari berapa kadar yang sepatutnya perlu di isi, juga memudahkan mereka yang mengepam tayar menggunakan pengepam yang tidak mempunyai tolok tekanan angin tayar.

Sistem Nissan <em>Easy Fill Tire Alert</em> untuk pasaran Amerika Syarikat – mudahkan anda pam angin tayar

Menurut Pentadbiran Keselamatan Trafik Lebuhraya Nasional (NHTSA) Amerika Syarikat, empat dari lima pengguna di negara berkenaan kini memandu dengan tekanan angin tayar yang tidak betul, sama ada terlebih atau terkurang. Dengan tayar yang di pam pada kadar sepatutnya, pelanggan dapat menjimatkan penggunaan bahan api sehingga US$0.11 untuk setiap gelen dan memanjangkan hayat tayar sehingga lebih 7,500 km.

“Memastikan tayar anda di pam pada kadar tekanan yang betul merupakan satu langkah yang mudah boleh diambil pengguna bagi membolehkan kenderaan mereka lebih selamat, terutamanya ketika bermulanya perjalanan cuti musim panas,” kata Sarah Cardinali, pengurus senior untuk keselamatan produk di Nissan Amerika Utara.

Nissan telah memadankan sistem Easy Fill Tire Alert ini kepada 12 model dalam barisan modelnya iaitu Altima, Armada, Leaf, Maxima, Murano, Pathfinder, Rogue, Rogue Sport, Sentra, Titan, Versa dan Versa Note. Sehingga kini, sebanyak 5.3 juta kenderaan Nissan yang diberikan teknologi berkenaan telah terjual.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required