Bugatti Chiron pasaran Amerika dipanggil semula – hanya dua buah, babitkan masalah beg udara sisi

Bugatti Chiron pasaran Amerika dipanggil semula – hanya dua buah, babitkan masalah beg udara sisi

Dua buah Bugatti Chiron di pasaran Amerika Syarikat telah pun dimasukkan dalam senarai panggilan semula kerana masalah pada beg udara sisi kereta-kereta berkenaan, menurut fail pada Pentadbiran Lebuhraya dan Pengangkutan Nasional (NHTSA) Amerika Syarikat. Masalah ini adalah kerana penghadang haba yang dipasang tidak betul, yang mungkin akan mengurangkan prestasi beg udara tersebut kerana “haba yang terhasil di bawah situasi suhu luaran,” menurut laporan berkenaan.

Isu ini dikesan ketika “ujian produksi pengembangan beg udara di bawah situasi suhu tinggi,” apabila kebakaran dijumpai disebelah generator gas beg udara tersebut. Setelah siasatan lanjut dijalankan, didapati bahawa pelindung haba berkenaan tidak dipasang dengan betul.

Pemilik kedua-dua Chiron ini akan dihubungi sendiri oleh Flying Doctors Bugatti, dan kereta-kereta tersebut akan dihantar semula ke kilangnya yang terletak di Perancis untuk diperiksa. Komponen yang terjejas akan diperbaiki sepenuhnya, dan komponen gantian baharu akan ditandakan dengan titik hijau pada label beg udara. Kesemua kos ini akan ditanggung oleh Bugatti.

Bugatti Chiron merupakan hypercar rekaan Volkswagen Group, menggantikan model Veyron sebelum ini. Ia dijana enjin bentangan W dengan 16 silinder, bersama empat buah pengecas turbo membolehkan kuasa 1,500 PS/1,600 Nm dihasilkan. Chiron kini turut hadir dalam versi lebih hardcore digelar Chiron Sport dengan pelbagai kompenen lebih ringan serta suspensi lebih tegar, dan telahpun hadir ke Malaysia baru-baru ini dalam siri jelajahnya di rantau ASEAN.

GALERI: Bugatti Chiron pasaran Amerika Syarikat

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required