Mitsubishi Xpander MPV kini di Thailand – CBU diimport dari Indonesia, dua varian, dari RM96k

Mitsubishi Xpander MPV kini di Thailand – CBU diimport dari Indonesia, dua varian, dari RM96k

Mitsubishi Xpander MPV kini telah pun mula dijual di Thailand, dengan dua pilihan varian dan merupakan model CBU yang diimport dari Indonesia. Varian GLS Limited ditawarkan pada harga bermula 779,000 baht (RM96,381) sementara spesifikasi tertinggi GT pula berharga 849,000 baht (RM104,921).

Kit standard yang ditawarkan bagi pesaing Honda BR-V, MPV tujuh-tempat duduk yang bergaya SUV ini termasuk ABS, EBD, BA, ASC, bantuan mula mendaki, dua beg udara, lampu posisi LED, lampu belakang LED, lampu welcome/coming home, stereng boleh laras dan butang audio pada stereng.

GT turut ditambah dengan elemen seperti lampu kabus hadapan, kekemasan krom pada luaran, skid plate berwarna perak (hitam secara standard), paparan pelbagai-info berwarna 4.2-inci dengan meter kontras tinggi, bantuan pemanduan eco, dan indikator pemarkahan eco, stereng, tombol gear dan pemegang brek tangan balutan kulit, arahan suara dan kawalan kelajuan.

Mitsubishi Xpander MPV kini di Thailand – CBU diimport dari Indonesia, dua varian, dari RM96k

Manakala bagi GT pula, elemen tambahan yang didatangkan termasuklah kemasukan tanpa kunci dengan butang push start, unit utama 2-DIN DVD dengan skrin sesentuh 6.2-inci, Bluetooth, kamera undur, tempat duduk balutan kulit, dua pembesar suara tambahan (semuanya enam) dan rim dua-tona 16-inci (standard 15-inci).

Xpader dikuasakan oleh enjin 1.5 liter dengan 105 PS dan tork 141 Nm pada 4,000 rpm. Unit MIVEC DOHC dipadankan dengan kotak gear automatik empat-kelajuan. Di Indonesia, Xpander diposisikan dalam segmen MPV Rendah bersama Toyota Avanza, Daihatsu Xenia, Suzuki Ertiga, Honda Mobilio dan Honda BR-V.

Tahun lalu, CEO MMC Osamu Masuka berkata Malaysia termasuk dalam pelan pengenalan bagi Xpander 2018, bersama dengan pasaran ASEAN lain termasuk Thailand, Vietnam dan Filipina. Semua negara yang tersenarai telah pun menerima kehadiran Xpander kecuali Malaysia. Jika tiba di negara ini, adakah ia mampu memberikan persaingan sengit buat Honda BR-V?

GALERI: Mitsubishi Xpander di Indonesia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required