10 artikel paling popular di paultan.org/bm untuk 2018

Apa agaknya berita atau artikel paling popular yang mendapat perhatian ramai pembaca paultan.org/bm sepanjang 2018? Anda boleh teka? Jadi, bagi menerusi kebiasaan yang kami lakukan seperti tahun-tahun sebelumnya, di sini kami bariskan 10 artikel paling popular bagi tempoh sepanjang tahun lalu.

10. Benimar Melio 282

10 artikel paling popular di <em>paultan.org/bm</em> untuk 2018

Jarang-jarang kita dapat tengok “motorhome” di atas jalan raya Malaysia. Dan sebab itu agaknya berita tentang Benimar Melio ini, yang diserahkan kepada pelanggan tempatan, mendapat perhatian pembaca dan termasuk dalam senarai ini. Ia merupakan model paling panjang dalam barisan produk yang ditawarkan oleh WTA Ventures Sdn Bhd, selain satu lagi modelnya, Benimar Melio 313.

Semua kenderaan Benimar dari siri Mileo ini diasaskan dari kenderaan komersial ringan Fiat Ducato generasi ketiga, dan menggunakan enjin turbo diesel empat-silinder Fiat Multijet 2.3 liter berkuasa 150 hp dan tork maksima 380 Nm. Ada siapa-siapa lagi yang berminat nak beli?

9. Suzzy Helmet

10 artikel paling popular di <em>paultan.org/bm</em> untuk 2018

Kisah kecekalan seorang ada muda yang menghasilkan sendiri jenama helmet kustom Suzzy Helmet ini boleh dijadikan ilham untuk anak-anak muda yang lain dalam mencari kekuatan diri dan seterusnya meneroka untuk terus menawarkan kreativiti yang tersendiri. Dah baca artikel ini? Kalau belum, elok sangat mulakan sekarang.

8. Ford F-650 Sultan Johor

10 artikel paling popular di <em>paultan.org/bm</em> untuk 2018

Koleksi kenderaan yang berada dalam simpanan Sultan Johor memang terkenal keunikannya. Salah satu model yang sempat dibawa dan dipertontonkan ketika acara Malaysia Bike Week 2018 yang berlangsung di MAEPS adalah trak ini, Ford F-650 Supertruck. Galeri kecil yang kami sediakan ini pasti menarik minat sesiapa sahaja yang tak berkesempatan menyaksikannya secara bersemuka.

7. Subsidi petrol RON 95 dalam Belanjawan 2019

10 artikel paling popular di <em>paultan.org/bm</em> untuk 2018

Macam-macam reaksi yang muncul selepas Menteri Kewangan mengumumkan yang bermula dari suku kedua tahun ini, kenderaan dengan enjin berkapasiti kecil – di bawah 1.5L bagi kereta dan 125 cc – akan menikmati subsidi petrol RON 95. Bagaimanapun, kaedah pelaksanaannya masih belum di dedahkan, tambahan pula apabila banyak model-model kereta mewah kini juga menggunakan enjin 1.5L dan ke bawah. Bagaimana untuk menjadikan agihan ini bersasar dan adil?

6. Cukai jalan lebih rendah di Sabah dan Sarawak

10 artikel paling popular di <em>paultan.org/bm</em> untuk 2018

Mengapa terdapat perbezaan kadar cukai dijalan yang dikenakan bagi kenderaan yang berada di Semenanjung dan Sabah/Sarawak? Anda pernah tahu tentang perkara ini? Dalam artikel informatif ini, kami berikan latar terhadap perlaksanaan perkara itu. Jangan tak tahu pula. Sila baca.

5. Modenas Pulsar NS 200 terbakar

10 artikel paling popular di <em>paultan.org/bm</em> untuk 2018

Modenas baru nak sedap bertapak balik dalam pasaran Malaysia sebaik pengenalan model dengan kerjasama Bajaj dari India. Tak lama lepas motosikal model Pulsar berkenaan mula kelihatan di atas jalan raya tempatan, jadi pula kes sebuah Pulsar NS 200 yang tiba-tiba terbakar tepi jalan. Apa yang berlaku sebenarnya? Ini jawapan daripada Modenas.

4. Di awal teka-teki tentang Proton X70

10 artikel paling popular di <em>paultan.org/bm</em> untuk 2018

Model SUV pertama Proton, X70 kini bukan lagi rahsia. Tetapi, di awal sebelum kemunculan, terdapat banyak teka-teki yang bermain difikiran kita. Apatah lagi Proton dari awal agak berahsia untuk mendedahkan penawaran penuh model ini. Tetapi, kini semuanya terjawab setelah X70 dilancarkan secara rasmi Disember lalu, sekali dengan senarai harga jualan yang ditunggu-tunggu, serta spesifikasi penuh penawaran yang boleh dipilih oleh pengguna. Dah tahu perbezaan kos penyelenggaraan antara X70 dan Honda C-RV untuk tempoh lima tahun?

3. Harga kereta lebih rendah?

10 artikel paling popular di <em>paultan.org/bm</em> untuk 2018

Februari tahun lalu, sebelum pilihanraya umum ke-14, antara isu yang selalu dimainkan ialah bagaimana harga kereta di Malaysia sudah berjaya diturunkan dalam tempoh beberapa tahun sebelumnya. Tetapi, dapatan analisa kami mendapati pernyataan itu tidak tepat sepenuhnya. Berikut laporan dan tanggapan kami terhadap isu berkenaan.

2. Proton henti pengeluaran alat ganti Wira

10 artikel paling popular di <em>paultan.org/bm</em> untuk 2018

Berita ini agaknya membuatkan ramai pemilik model Proton Wira sedia ada tak senang duduk. Mana taknya, mestilah pemiliknya risau kalau-kalau selepas ini sukar untuk dapatkan alat ganti, atau mungkin harga alat ganti akan naik. Apapun, ini memang resam mana-mana model yang sudah menghampiri penghujung kitaran hayatnya dari sudut penyediaan alat ganti oleh pengeluar asal; bukan dengan Proton sahaja.

1. Pelancaran SYM VF3i di Malaysia

10 artikel paling popular di <em>paultan.org/bm</em> untuk 2018

Ini kira macam kemunculan pertama motosikal ini diperingkat dunia. Dan menjadi lebih manis, Malaysia jadi pentas utama untuk tujuan berkenaan. SYM VF3i menjadi satu-satunya motosikal yang bikin kacau dalam pasaran tempatan, memecahkan tumpuan perhatian terhadap model-model 150 cc yang lebih popular lainnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required