Mitsubishi Attrage dan Mirage faceliftteaser rasmi disiar, bakal muncul di Thailand 18 November ini

Mitsubishi Attrage dan Mirage <em>facelift</em> – <em>teaser</em> rasmi disiar, bakal muncul di Thailand 18 November ini

Baru minggu lepas kami menyiarkan imej spyshot Mitsubishi Mirage versi facelift terbaharu dikesan sedang di uji di Thailand, dan hari ini kami menerima emel dari Mitsubishi sendiri yang mengumumkan bahawa hatchback berkenaan bersama kembar sedannya iaitu Attrage dengan muka baharu akan didedahkan pada 18 November ini, juga di Thailand.

Serentak dengan pengumuman tersebut, Mitsubishi turut menyiarkan imej teaser kedua-dua model berkenaan – seperti imej yang terdedah sebelum ini, sedan dan hatchback segmen-A itu kini diberikan muka signatur ‘Dynamic Shield’ terbaharu Mitsubishi seperti pada trak pikap Triton dan juga MPV/SUV Xpander.

Walau bagaimanapun, muka pasangan ini menerima lampu hadapan yang tidak direka senipis muka-muka Dynamic Shield pada model-model lain. Namun kemasan krom berbentuk ‘X’ pada muka dan juga gril yang kelihatan bersambung dari atas hingga bawah menzahirkan DNA rekaan signatur berkenaan.

Mitsubishi Mirage 2011 (kiri) dan model facelift 2015 (kanan)

Mitsubishi Mirage generasi ke enam ini bukanlah baharu dalam pasaran. Ia telahpun diperkenalkan sejak tahun 2011, dan telah menerima facelift kali pertama pada tahun 2015. Mirage dan Attrage dikelaskan sebagai Kereta Eco Fasa 2 di Thailand, dan model baharu ini dijangka masih dijana oleh enjin 1.2 liter tiga-silinder yang sama, digandingkan dengan pilihan kotak gear sama ada CVT automatik atau manual lima-kelajuan.

Undang-undang untuk Kereta Eco Fasa 2 ini mensyaratkan kereta berkenaan perlu beroperasi dengan menghasilkan emisi CO2 tidak melebihi 100 g/km dengan ekonomi bahan api sekurang-kurangnya 23.25 km/l.

Apa yang dilakukan Mitsubishi terhadap Mirage dan Attrage ini sama seperti pada ASX, dimana model yang telah berada dalam pasaran sejak 2010 itu diberikan satu lagi facelift baharu pada tahun ini, dengan elemen Dynamic Shield yang sama.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required