Mitsubishi Mirage dan Attrage facelift 2019 – imej muka Dynamic Shield bocor sebelum dilancarkan

Mitsubishi Mirage dan Attrage facelift 2019 – imej muka Dynamic Shield bocor sebelum dilancarkan

Dua minggu lalu, Mitsubishi telah mengumumkan bahawa kembar segmen-A hatchback Mirage dan sedan Attrage versi facelift 2019 akan membuat kemunculan rasminya di Thailand pada hari ini. Tetapi sebelum majlis pelancarannya, imej kedua-dua model tersebut telah pun bocor di internet.

Kesemua gambar ini telah disiarkan oleh portal automotif Thailand iaitu headlightmag.com. Seperti teaser yang disiarkan sebelumnya, Mirage dan Attrage kini telah menerima muka signatur Dynamic Shield terbaru Mitsubishi. Jika sebelum ini Mirage dan Attrage tampil dengan muka sedikit berbeza antara satu sama lain, kali ini kedua-duanya diberikan muka seiras.

Namun muka pasangan ini menerima lampu hadapan yang tidak direka senipis muka-muka Dynamic Shield pada model-model lain seperti trak pikap Triton dan juga MPV/SUV Xpander. Tetapi kemasan krom berbentuk ‘X’ pada muka dan juga gril yang kelihatan bersambung dari atas hingga bawah menzahirkan DNA rekaan signatur berkenaan.

Seperti juga satu lagi model lama yang diberikan facelift iaitu SUV segmen-B ASX, kluster lampu belakang Mirage dan Atrrage masih lagi sama tetapi menampilkan rekaan grafik LED yang berbeza.

Mirage juga hadir dengan spoiler bumbung yang lebih besar serta bampar belakang lebih agresif bersama reflektor menegak dan juga sirip seakan diffuser di bahagian bawah. Attrage pula tidak diberikan spoiler tetapi bahagian bampar turut menerima rekaan reflektor dengan konsep sama, bersama diffuser lebih lebar.

Mitsubishi Mirage dan Attrage facelift 2019 – imej muka Dynamic Shield bocor sebelum dilancarkan

Mitsubishi Mirage generasi ke enam ini bukanlah baharu dalam pasaran. Ia telahpun diperkenalkan sejak tahun 2011, dan telah menerima facelift kali pertama pada tahun 2015. Mirage dan Attrage dikelaskan sebagai Kereta Eco Fasa 2 di Thailand, dan model baharu ini dijangka masih dijana oleh enjin 1.2 liter tiga-silinder yang sama, digandingkan dengan pilihan kotak gear sama ada CVT automatik atau manual lima-kelajuan.

Undang-undang untuk Kereta Eco Fasa 2 ini mensyaratkan kereta berkenaan perlu beroperasi dengan menghasilkan emisi CO2 tidak melebihi 100 g/km dengan ekonomi bahan api sekurang-kurangnya 23.25 km/l, serta kesemua varian perlu dilengkapi ABS/EBD/BA/VSA secara standard.

Kemaskini: Mitsubishi Mirage dan Attrage sudah didedahkan secara rasmi di Thailand dan perinciannya boleh anda baca pada PAUTAN INI.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required