Satu muatan di Instagram oleh All Car News nampaknya telah membocorkan perancangan produk masa hadapan Toyota dan Lexus, dengan selain gambar kereta, turut menunjukkan gambar skrin yang dikatakan diambil waktu pembentangan kepada para pengedar jenama itu.

Antara yang boleh dilihat adalah penyambung generasi model sport 86 (bakal dipanggil sebagai GR86). Ia dikata bakal menggunakan enjin turbo 255 hp di atas platform baru, tetapi masih mengekalkan tetapan pacuan roda belakang seperti yang dijangka. Dalam gambar itu ia menunjukkan tanda waktu musim panas 2021 (sekitar Julai).

Pada tahun yang sama juga Camry akan dikemas kini, sebelum model yang diperbaharui sepenuhnya diperkenalkan pada tahun 2024. Pembentangan itu juga menyatakan Avalon akan dipertingkat pada 2022, manakala ‘crossover Corolla‘ dan Venza akan tiba pada tahun 2021.

Model serba baru seperti 4Runner dan Sequoia dirancang untuk pengenalan pada tahun 2022, dengan menggunakan asas daripada Tundra 2021 yang menggunakan platform TNGA-F baru dan dikuasakan oleh enjin V6 hibrid twin turbo baru yang menggantikan enjin V8 sebelum ini. Ia kemudiannya akan diikuti pula oleh model Tacoma pada tahun 2024.

Untuk Lexus pula, model V8 bawah US$90,000 (RM396,198) akan dihentikan manakala model mewah LC akan diperkenalkan dengan versi prestasi tinggi LC-F yang menggunakan enjin V8 twin turbo baru. Model sedan ES dan LS akan diberikan penyegaran pada tahun 2022 manakala GS pula akan dihentikan untuk memberi laluan kepada ‘Mirai sedan RWD versi Lexus’.

Kemudiannya, Lexus juga akan memperkenalkan IS serba baru pada tahun 2021, dan disertai oleh NX generasi baru yang menggunakan platform TNGA-K dan pilihan lima pakej kuasa. Menurut laporan itu lagi, SUV RX dan GX akan diperkenalkan sebagai model serba baru pada thaun 2023. Selari dengan rombakan semula penggunaan enjin V8, model LX akan diperkenalkan dengan pilihan enjin V6 biturbo hibrid pada tahun 2022, tetapi versi V8 masih lagi akan dikekalkan – dengan pengecas turbo berkembar.