Perodua Myvi sedan diterap dengan ciri rekaan Ativa

Perodua Myvi sedan diterap dengan ciri rekaan Ativa

Perodua baru sahaja melancarkan SUV kompak mereka, Ativa. Jadi, jika kita ingin menjangkakan sebuah model serba baru, ia mungkin tidak akan berlaku dalam masa terdekat ini. Sekadar bermain dengan idea, apa kata kalau kita lihat lukisan digital daripada Theopilus Chin ini, yang memberi gambaran bagaimana rupa Myvi sedan apabila diterapkan dengan konsep rekaan Ativa.

Hasilnya boleh dikatakan kemas juga, dan tidak keterlaluan untuk mengatakan mukanya agak elegan dengan lampu yang tajam, jalur krom pada gril dan tiga bahagian bukaan udara di bahagian bawah bampar (diambil daripada Volvo S60 R-Design.

Hampir seperti Bezza, model yang dipanggil sebagai Bymi ini menggunakan bahagian hadapan yang pendek dan cermin dipanjangkan ke belakang untuk memberi keseimbangan. Pada bahagian belakang, anda akan lihat bentuk lampu seperti lampu Ativa, dengan kemasan hitam dan krom, sementara tempat meletak nombor plet pula diletakkan di pintu but.

Perodua Myvi sedan diterap dengan ciri rekaan Ativa

Dengan ini, bampar belakang nampak lebih bersih, dan diletakkan dengan pemantul cahaya yang diambil daripada Toyota Corolla Sedan pasaran US di bucunya. Meskipun kereta ini mempunyai lebih banyak garisan tajam berbanding Myvi, beberapa perincian masih dikekalkan seperti pemegang pintu krom serta rim dua tona 15 inci.

Adakah Myvi sedan betul-betul akan menjadi realiti? Susah nak cakap, memandangkan sekarang, dalam pasaran semakin kecil, terdapat saingan yang kuat antara SUV. Walaupun begitu, sedan masih lagi popular bagi mereka yang mencari saiz lebih besar dan Myvi sedan ini boleh memberi pembaharuan kepada Bezza yang sedia ada sekarang.

Bagi mereka yang mengambil penting jarak perjalanan, enjin 1.5 liter Dual VVT-i NA berkuasa 103 PS dan 137 Nm, bersama padanan kotak gear automatik empat kelajuan pada Myvi adalah pilihan yang masuk akal, tetapi jika melihat kepada enjin Ativa pula, iaitu unit tiga silinder 1.0 liter turbo berkuasa 98 PS dan 140 Nm, bersama padanan kotak gear CVT adalah lebih maju dan dapat menjadikannya lebih kompetitif berbanding pesaing seperti Almera. Anda rasa enjin apa yang padan dengan Myvi sedan ini?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required