Mitsubishi Indonesia keluarkan teaser MPV kecil yang akan membuat penampilan global di GIIAS 2017

Mitsubishi Indonesia keluarkan teaser MPV kecil yang akan membuat penampilan global di GIIAS 2017

Mitsubishi Indonesia, melalui laman webnya telah mengeluarkan satu gambar teaser yang diberitahu sebagai sebuah ‘small MPV‘ yang akan membuat penampilan global semasa acara Gaikindo Indonesia International Auto Show (GIIAS) 2017 Ogos ini. Jika merujuk kembali kepada laporan sebelum ini, MPV yang dimaksudkan berkemungkinan besar adalah model Expander yang pernah dilihat diuji di negara tersebut dan mendapat inspirasi daripada model konsep XM.

Menurut laman KompasOtomotif, media di Indonesia sebenarnya sudah mencuba MPV ini tetapi tidak dibenarkan mengeluarkan sebarang perincian berkenaannya kerana mahu dibiarkan rahsia sehinggalah muncul secara rasmi nanti. Apatah lagi, saingan dalam segmen model ini adalah cukup kompetitif.

Bersama gambar ini, Mitsubishi Indonesia turut memberitahu bahawa MPV ini akan dikeluarkan di kilang syarikat tersebut di Bekasi, Jawa Barat, Indonesia dan menggabungkan keselesaan, fleksibiliti, prestasi serta kekuatan yang dibawa oleh SUV jenama itu yang terdahulu.

MPV ini juga akan memiliki ukuran yang lebih lebar dan lebih besar dari MPV di kelasnya, dengan variasi bahagian dalam yang optimal, seterusnya bakal menetapkan tahap yang baru di dalam kelasnya. Bahagian hadapannya menerapkan rekaan ‘Dynamic Shield’ baru, manakala fender depan dan belakangnya adalah lebar untuk menjadikan ia nampak tegap.

Sumber KompasOtomotif juga sebelum ini pernah menyatakan bahawa MPV ini bukan setakat akan dijual di Indonesia, malah juga akan dieksport ke negara lain termasuk Eropah. Apabila dilancarkan nanti ia akan memberi saingan kepada antaranya Toyota Avanza, Daihatsu Xenia, Honda Mobilio, Honda BR-V dan Suzuki Ertiga.

GALERI: Mitsubishi XM di Concept IIMS 2017

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required