Geely tunjuk teaser model ketiga guna asas CMA – tujuh tempat duduk, pengeluaran bermula tahun depan

Geely tunjuk teaser model ketiga guna asas CMA – tujuh tempat duduk, pengeluaran bermula tahun depan

Geely telah menyiarkan gambar teaser untuk model ketiga yang menggunakan asas CMA, di mana ia menggunakan bentuk sebuah SUV. Model tersebut setakat ini cuma dipanggil sebagai KX11 dan pengeluarannya dikatakan bakal bermula suku ketiga tahun 2021.

Platform CMA, ataupun Compact Modular Architecture dibangunkan bersama oleh Volvo dan Geely di bawah China Euro Vehicle Technology (CEVT). Antara model yang sudah menggunakan platform ini adalah Geely Xingyue dan Xingrui, lima model Lynk & Co, Volvo XC40 serta Polestar 2.

Laporan dari China menunjukkan KX11 akan diletakkan hampir dengan SUV paling besar Geely, iaitu Haoyue, dengan ukurannya 4.8 meter panjang dan jarak roda 2.8 meter. Berdasarkan ukuran ini, kita boleh menjangka tetapan tiga tempat duduk dan kapasiti muatan hingga tujuh orang.

Geely tunjuk teaser model ketiga guna asas CMA – tujuh tempat duduk, pengeluaran bermula tahun depan

Enjin yang boleh digunakan pada platform ini pula terdiri daripada petrol turbo tiga silinder dan empat silinder, hibrid serta plug-in hybrid. Teknologi yang berkaitan juga bakal menjadikan model ini lebih tinggi daripada Haoyue.

Daripada sebuah model Geely, KX11 ini juga mungkin akan membawa kepada sebuah SUV Volvo pula, untuk bersaing dengan Volkswagen Tiguan atau Mercedes-Benz GLB. Jika dimensi yang diketahui setakat ini adalah benar, KX11 versi Volvo ini mungkin akan terletak di antara XC90 dan XC60.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required