Mitsubishi Mirage dan Mirage G4 facelift 2021 kini di Amerika bersama Carbonite Edition, bermula RM58k

Mitsubishi Mirage dan Mirage G4 <em>facelift</em> 2021 kini di Amerika bersama Carbonite Edition, bermula RM58k

2021 Mitsubishi Mirage

Selepas membuat kemunculan sulung di Thailand pada 2019, kemudian tiba di Australia tahun lalu, hatchback kompak Mitsubishi Mirage bersama kembar sedannya iaitu Mirage G4 (dikenali sebagai Attrage di ASEAN) dalam versi facelift 2021 kini diperkenalkan secara rasmi di Amerika Syarikat.

Kedua-dua versi ini diperkenalkan dalam lima varian berbeza, termasuk versi istimewa Carbonite Edition yang diberikan penampilan lebih garang. Untuk Mirage, ia dijual pada harga bermula US$14,295 (RM57,559) untuk model asas ES dengan kotak gear manual hingga US$17,445 (RM70,242) untuk model tertinggi Mirage SE dengan kotak gear CVT automatik.

Manakala untuk Mirage G4, versi asas ES dengan transmisi manual dijual pada harga bermula US$15,295 (RM61,585) hingga US$18,195 (RM73,262) untuk varian tertinggi Mirage G4 SE CVT automatik.

Mitsubishi Mirage dan Mirage G4 <em>facelift</em> 2021 kini di Amerika bersama Carbonite Edition, bermula RM58k

2021 Mitsubishi Mirage

Model pasaran Amerika Syarikat ini masih lagi tampil dengan rupa yang sama seperti model di Thailand dan Australia. menampilkan muka yang menerima elemen rekaan signatur Dynamic Shield terbaharu Mitsubishi yang lebih agresif. Namun tidak seperti muka Dynamic Shield yang tajam dan nipis seperti MPV/SUV Mitsubishi Xpander atau SUV segmen-B Eclipse Cross, Mirage tampil dengan lampu hadapan lebih tebal seperti sedan Grand Lancer pasaran China dan Taiwan.

Seperti juga satu lagi model lama yang diberikan facelift iaitu SUV segmen-B ASX, kluster lampu belakang Mirage dan Atrrage masih lagi sama tetapi menampilkan rekaan grafik LED yang berbeza.

Mirage juga hadir dengan spoiler bumbung yang lebih besar serta bampar belakang lebih agresif bersama reflektor menegak dan juga sirip seakan diffuser di bahagian bawah. Attrage pula tidak diberikan spoiler tetapi bahagian bampar turut menerima rekaan reflektor dengan konsep sama, bersama diffuser lebih lebar.

Mitsubishi Mirage dan Mirage G4 <em>facelift</em> 2021 kini di Amerika bersama Carbonite Edition, bermula RM58k

2021 Mitsubishi Mirage

Untuk model Carbonite Edition, Mirage dan Mirage G4 tersebut didatangkan dengan kit badan lebih agresif menampilkan gril hadapan istimewa, spoiler bawah bampar, skirt sisi, dan lips tambahan pada bampar belakang – kesemuanya menerima pelekat serlahan jalur merah dan pelekat dengan grafik gentian karbon termasuk pada bingkai tingkap pada tiang-B. Model istimewa ini juga diberikan set rim asli dari Sparco dalam saiz 15-inci.

Pada bahagian kabin, Mirage dan Mirage G4 facelift 2021 ini masih tampil dengan rekaan papan pemuka dan ciri lain yang sama dengan versi sebelum ini, dengan berberapa peningkatan diberikan pada kelengkapan. Semua varian Mirage dan Mirage G4 juga dikemaskini dengan sistem Smartphone Display Audio (SDA), terdiri dari skrin sesentuh tujuh-inci yang menyokong fungsi Apple Carplay dan Android Auto.

Model ES kini turut diberikan kemasan lebih elegen dengan perehat tangan hadapan yang direka semula, penggunaan fabrik sentuhan lembut pada bahagian-bahagian yang selalu disentuh, dan juga kemasan gentian karbon palsu pada perumah suis tingkap kuasa.

Untuk keselamatan, kesemua varian bagi kedua-dua model ini dilengkapkan standard dengan sistem brek kecemasan automatik (AEB) bersama pengesan pejalan kaki. Manakala untuk model tertinggi SE, ia turut hadir dengan sistem tambahan seperti Amaran Keluar Lorong dan juga Lampu Tinggi Automatik.

Juga tiada perubahan ditampilkan pada sistem mekanikal. Mirage dan Mirage G4 2021 terus dijana oleh 1.2 liter tiga silinder NA berkuasa 78 hp/100 Nm, digandingkan dengan kotak gear CVT automatik atau lima-kelajuan manual.

Walau bagaimanapun, Mitsubishi mendakwa penjana berkenaan dalam versi transmisi CVT masih lagi merupakan enjin petrol tanpa sistem hibrid yang paling efisien di Amerika Syarikat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required