BMW Motorrad perkenal model 2022 – perubahan warna dan pakej, mekanikal kebanyakan masih sama

BMW Motorrad perkenal model 2022 – perubahan warna dan pakej, mekanikal kebanyakan masih sama

BMW Motorrad telah memperkenalkan barisan model tahun 2022 mereka, yang terdiri daripada S1000RR, S10000XR, R1250GS, R1250RT, R1250RS, F900XR, F900R, F850GS, F850GSA, F750GS, RnineT Scrambler, RnineT Urban GS, G310R, G310GS dan R18. Kebanyakan model ini hanya diberi perubahan warna, tetapi masih ada beberapa yang didatangkan dengan peningkatan sistem serta pakej.

Bermula dengan S1000RR, gaya baru yang diperkenalkan adalah Style Passion yang menggunakan warna kelabu Mineral. Mekanikal tidak diubah, tetapi ia kini datang terus dengan kit M Chassis yang terdiri daripada swinging pivot point dan rear lift.

Kemudiannya bagi pilihan tambahan, pakej Dynamic datang dengan perisian baru iaitu Riding Modes Pro, DDC, Cruise Control serta pemanas tangan. Pakej Race pula menyediakan rantai M Endurance serta ekzos sama ada jenis sports atau M Titanium manakala pakej M memberikan tempat duduk M Sports, bateri M, GPS Laptrigger, rim sama ada M Carbon atau M Forged serta penutup tangki bahan api warna hitam.

Satu lagi pakej adalah pek Billet, yang datang dengan tuil brek dan klac M, peletak kaki M, pelindung tuil brek, pelindung enjin serta pelindung tuil klac. Semua pakej ini boleh digabungkan atau diambil secara berasingan.

Pergi kepada model sports adventure S1000XR, gaya baru yang diperkenalkan adalah Triple Black yang menggunakan warna Black Storm Metallic, Racing Red dan Light White/M Motorsport. Pakej M baru yang disediakan untuk model ini hanya boleh didapati pada versi Light White/M Motorsport.

Untuk model R1250RT, selain gaya baru, iaitu Triple Black berwarna Black storm Metallic, perisian sistemnya juga dinaik taraf untuk memberi fungsi baru, butang Favourite yang boleh ditetapkan mengikut kegemaran pengguna, serta peningkatan pada operasi dan paparan A-Kombi (tersedia Oktober 2021).

BMW Motorrad perkenal model 2022 – perubahan warna dan pakej, mekanikal kebanyakan masih sama

Model R1250RS diperkenalkan dengan gaya baru Style Sport berwarna Light White dengan rangka merah sementara R1250GS pula cuma diberikan pilihan kelengkapan tambahan baru iaitu tapak untuk kotak barangan aluminium.

Bagi F900R, terdapat dua gaya baru iaitu Exclusive yang menggunakan warna Blue Stone Metallic, dan Sport yang menggunakan gabungan warna Light White, Racing Blue Metallic dan Racing red (versi ini juga datang dengan spoiler enjin. Model adventure F900XR pula diberikan gaya baru Triple Black dengan warna Black Storm Metallic (datang dengan pelindung tangan).

Tiga model GS pertengahan, iaitu F850GS, F850GS Adventure dan F750GS kini boleh didapati dengan gaya baru Triple Black yang menggunakan warna Black Storm Metallic sementara warna istimewa edisi 40 tahun sudah dikeluarkan daripada pilihan.

Pergi pula kepada model bentuk klasik RnineT, kedua-dua versi Scrambler dan Urban GS diberikan pilihan tambahan tayar jenis offroad di dalam katalognya dan warna baru Imperial Blue Metallic cuma disediakan untuk Urban GS sahaja.

Turut tidak ketinggalan dengan penampilan baru ini adalah model paling kecil BMW. G310GS diberikan pilihan gaya Triple Black baru yang menggunakan warna Cosmicblack sementara G310R pula tampak menyerlah dengan gaya Passion baru yang menggunakan warna Kyanite Blue Metallic bersama rim merah.

GALERI: BMW S1000RR dan S1000XR 2022

GALERI: BMW F900R dan F900XR 2022

GALERI: BMW F850GS dan F850GS Adventure 2022

GALERI: BMW R1250RT dan R1250RS 2022

GALERI: BMW G310R dan G310GS 2022

GALERI: BMW RnineT 2022

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required