Mazda lancar model sambutan ulang tahun ke-100

Mazda lancar model sambutan ulang tahun ke-100

Tahun 2020 ini Mazda menyambut ulang tahun ke-100 penubuhannya, dan bagi meraikan pencapaian bersejarah ini, mereka memperkenalkan barisan model keluaran istimewa yang akan mula dijual di Jepun dan seterusnya diikuti oleh pasaran lain. Tempahan awal sudah pun dibuka di sana dan hanya akan diterima sehingga bulan Mac 2021.

Model ulang tahun ke-100 ini ditawarkan untuk hampir setiap model utama Mazda, bermula dari Mazda 2, hinggalah ke MX-5, dengan setiap satunya menggunakan tema warna putih dan merah burgundy seperti kereta penumpang pertama Mazda yang diperkenalkan pada tahun 1960 iaitu R360.

Model ini menjadi titik permulaan peralihan Mazda kepada kenderaan penumpang, di mana sebelum itu mereka cuma menghasilkan motosikal dan trak. Model coupe empat pintu itu menggunakan enjin v-twin empat silinder 356 cc, berserta pilihan transmisi manual empat kelajuan atau automatik dua kelajuan.

Selain warna badan Snowflake White Pearl Mica dan kemasan burgundy di dalam, model sambutan ulang tahun ke-100 ini juga mendapat kemasan unik lain yang menandakan ia model istimewa iaitu di fender, hab tengah rim, penyandar kepala tempat duduk, alas kaki dan juga rantai kunci.

Untuk pasaran Jepun, model sambutan ulang tahun ini akan mulanya ditawarkan bagi Mazda 2, Mazda 3 dan CX-3 pada bulan Jun ini, kemudiannya diikuti oleh CX-30, CX-5, CX-8, MX-5 dan MX-5 RF sebulan selepas itu, dan seterusnya Mazda 6 pada bulan September.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required